Spalio mėnuo Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, minimas kaip Disleksijos supratimo mėnuo. Lietuvos mokyklos kviečiamos aktyviai dalyvauti šioje iniciatyvoje ir tapti disleksijai draugiškomis mokyklomis!
Mūsų progimnazijos logopedės su 5 klasės mokiniais šį projektą tęsia 3 metus iš eilės ir skleidžia žinią apie Disleksiją.
Atliekant įvairias veiklas mokiniai patyrė ir išbandė, kaip disleksiją turintis žmogus jaučiasi, kai reikia rašyti ar skaityti.
- Pristatėme trumpą bet informatyvų pristatymą skaidrėmis apie disleksiją.
- Skaitėme tekstą „Įskilusi puodynė“, kuriame supainiotos raidės: „Veima puobymė duvo įskliusi, tobėl ši jos nuotal sumkėsi vambuo. Aik noteriškė pariebavo mano nou puelio, kur mėsė vamdenį, sviekoji puodymė dūbavo lipnutėlė, o įksilusi – puštutsė“. Tokiu būdu net ir gerai skaitantys mokiniai pajuto, kaip sunku skaityti, kai raidės susimaišiusios.
- Kūrėme piešinius iš raidžių, naudodami DISLEKSIJOS terminą.
- Žiūrėjome filmuką apie „Mical“ ir diskutavome, kaip šie žmonės jaučiasi užgauliojami.
- Sužinojome, kad disleksijos sutrikimą turintys asmenys yra labai kūrybingi, turintys gerą erdvinį mąstymą ir gebantys priimti nestandartinius sprendimus. Daug žymių žmonių turi šį sutrikimą.
- Padarėme mokykloje virtualią parodą „Raidė – kaip išraiška“.
Patarimai mokytojams:
Rengdami užduotis, pateikite jas disleksijai draugišku šriftu (tai labai pradžiugins ir kitus klasės mokinius).
- Naudokite Arial, Calibri ir panašius šriftus, kur vienodas raidės linijos storis (netinka Times New Roman, rankraštiniai, suspausti ar panašūs šriftai).
- Kiek didesnis teksto dydis (14 pt) ir didesni tarpai tarp teksto eilučių (1,5).
- Labai gelbėja šiek tiek didesni tarpai tarp raidžių (MS Word dokumente: pažymime tekstą, spaudžiame ctrl+d, renkamės skirtuką „Plačiau“, skiltyje „Intervalas“ pasirenkame „Išplėstas“).
- Vaikai, turintys disleksiją, nuolat ieško kitokių būdų skaityti ir mokytis. Net neabejojame, kad norite juos palaikyti ir paskatinti.
Logopedės Daiva Jankauskienė, Virga Damulienė