Meniu Uždaryti

Erasmus+ projektas „FOCUS“: pirmieji rezultatai – skaitmeninė duomenų bazė

Gargždų „Minijos“ progimnazija, kartu su 7️ partneriais iš Graikijos, Kipro, Ispanijos, Italijos ir Slovėnijos, įgyvendina Erasmus+ projektą „FOCUS“ („Fostering the Communication Competence of Students with Specific Learning Disabilities in Multilingual Settings“).
Vienas iš pirmųjų šio projekto rezultatų – pradėta kurti skaitmeninė duomenų bazė „FOCUS praktikoje“, skirta specialistams, dirbantiems užsienio kalbų mokymo ir specialiųjų poreikių ugdymo srityse.
„FOCUS“ duomenų bazė – veiksminga priemonė mokytojams, logopedams, švietimo pagalbos specialistams ir politikos formuotojams, siekiantiems tobulinti įtraukties praktiką daugiakalbėje aplinkoje.
________________________________________
Kas sudaro „FOCUS“ skaitmeninę duomenų bazę?
Geroji praktika
Skyriuje „Geroji praktika“ pateikiami įvairūs metodai, padedantys mokytojams diferencijuoti užsienio kalbų pamokas. Praktikos pavyzdžiai suskirstyti pagal šias temas:
• žodyno formavimas ir sklandus skaitymas;
• šnekamosios kalbos ir gramatikos pratybos;
• pagalbinių technologijų ir sensorinių metodų naudojimas;
• klasės valdymas ir mokinių motyvacija;
• kultūrinės aplinkos ir elgesio modelių svarba;
• priemonės mokiniams, turintiems disleksiją ar klausos sutrikimų.
Priemonių pavyzdžiai:
• minčių žemėlapiai žodyno mokymuisi;
• pasakojimo metodai vaikams, turintiems mokymosi sutrikimų;
• sensoriniai kalbos žaidimai;
• skaitmeniniai anglų kalbos užduočių bankai mokiniams su disleksija;
• kalbėjimo ir kalbos strategijos iš specialistų vadovų.
👉 Su visa gerąja praktika galite susipažinti čia: https://focus-project.eu/lt/geriausia-praktika/
________________________________________
Atvejų analizės
Skyriuje „Atvejų analizės“ dalinamasi realiomis istorijomis iš šešių projekto partnerių šalių. Čia pasakojama, kaip mokytojai adaptavo savo pamokas siekdami padėti mokiniams, turintiems įvairių mokymosi sunkumų – nuo disleksijos iki autizmo spektro sutrikimų.
Pavyzdžiai:
• istorijų kauliukų ir kortelių naudojimas kalbos vystymui;
• teatro metodų taikymas autizmo spektro mokinių pasitikėjimui savimi stiprinti;
• žaidybinės žodyno programėlės dėmesio sutrikimų turintiems vaikams;
• tarpusavio mokymasis, skatinantis socialinę integraciją.
👉 Visas atvejų analizes rasite čia: https://focus-project.eu/lt/atveju-tyrimai/
________________________________________
Interviu su specialistais
Skyriuje „Interviu“ pateikiami pokalbiai su pedagogais, logopedais ir ergoterapeutais. Jie dalijasi patirtimi, kaip kurti įtraukią užsienio kalbų mokymosi aplinką ir spręsti iššūkius, susijusius su mokinių įvairove.
Svarbiausios temos:
• pasitikėjimo ir motyvacijos stiprinimas mokiniams su žema saviverte;
• klasės rutinos svarba vykdomųjų funkcijų sutrikimų turintiems vaikams;
• šeimų įtraukimas į kalbos mokymosi procesą;
• lūkesčių pritaikymas ir mažų pergalių šventimas.
👉 Visus interviu rasite čia: https://focus-project.eu/lt/interviu/
________________________________________
Kodėl ši duomenų bazė svarbi?
„FOCUS in Practice“ duomenų bazė – tai daugiau nei metodikų kolekcija. Ji padeda:
• atpažinti ir efektyviai reaguoti į individualius mokinių poreikius;
• taikyti praktines, realių situacijų pagrindu sukurtas strategijas;
• kurti įtraukią, visiems prieinamą mokymosi aplinką.
Įtraukusis ugdymas – tai kiekvieno vaiko galimybių plėtojimas, o ne tik formalių reikalavimų vykdymas.
Projektas „FOCUS“ skatina specialistų mokymąsi, bendradarbiavimą ir patirties mainus, siekiant geresnės švietimo ateities visiems mokiniams.
________________________________________
Tolesni projekto „FOCUS“ žingsniai
Artimiausiu metu bus sukurta:
• profesionalus nuotolinis mokymo kursas mokytojams;
• žaidimais pagrįsta kalbų mokymosi medžiaga;
• individualizuoti mokymo rinkiniai skirtingiems mokymosi sutrikimams.
🌐 Daugiau informacijos: https://focus-project.eu/lt/

Skip to content